Tuesday, September 29, 2009

kerinduan ini

hari ini aku tidak tahu mengapa...
penat...
aku tidak tahu mengapa aku merasakan begini...
aku termenung memikirkan mengapa aku hari ini...
hari ini...
mengapa hari ini...
jiwa ini seakan merintih...
ingin meluahkan sesuatu...
tetapi aku tidak tahu...
aku tidak tahu...
terasa sesak...
terasa sakit...
terasa pilu...
....................................
kenapa aku hari ini...
mungkinkah aku rindu...
atau...
tertekan...
entahlah...
penat...
bila semua ini akan tenang...
aku hanya tahu pasti ada sesuatu akan berlaku...
tapi masanya bila aku tidak tahu...
aku hanya dapat menunggu...
cuma...
......................................
walau apa yang berlaku...
biarlah hanya aku yang menanggung...
biarlah hanya aku yang menhgadapinya...
biarlah aku...
hanya aku...
aku terima...
kerana...
hanya itu yang mampu aku lakukan...
sebagai hamba-NYA...
aku hanya mampu untuk melaluinya...
dan...
aku akan seperti ini kembali...
seperti ini...
tidak tahu apa yang dirasai...
tidak kenal apa yang aku simpan...
tidak sadar apa yang aku inginkan...
........................................
setiap saat ingin merintih...
mencari dan terus mencari...
tapi...
aku masih tidak temui hingga saat ini...
aku masih tidak temui hingga detik ini...
aku...
aku...
aku ingin menangis...
tapi tidak...
aku tidak boleh...
tapi...
apa yang harus aku lakukan...
aku bingung...
aku jadi bingung...
di mana harus aku mulakan...
di mana harus aku cari...
adakah ada yang datang...
atau...
adakah ada yang menghilang...
mengapa aku begini hari ini...
Ya Allah...
apakah yang aku rasakan ini?
apakah yang aku lalui tika ini?
tunjukkanlah jalan bagiku Ya Allah...
aku mohon pada-MU Ya Allah...
lindungi aku...
Ya Allah...
Dengarkanlah...
Keresahan ini...
Kerinduan ini...
Kerinduan ini...
Kerinduan ini...

No comments:

Post a Comment